Yoast SEO

Yoast SEO je daleč najbolj priljubljen vtičnik za »on-site« optimizacijo WordPress strani. V tem trenutku ima že več kot 3 milijone aktivnih namestitev, s strani uporabnikov pa je ocenjen z najvišjo oceno 5. Uporabljamo ga tudi na spletni strani wpklub.si.

Yoast SEO

Ker vtičnik ponuja zelo veliko in ima tudi precej nastavitev, smo se odločili, da vam ga podrobneje predstavimo. Z uporabo vtičnika Yoast SEO lahko:

  • analizirate vsebino za spletno objavo,
  • omogočite ali preprečite indeksacijo posameznih vsebin,
  • dodate meta oznake (naslov, opis, ključne besede),
  • uporabite »canonical« povezavo,
  • ustvarite zemljevid spletnega mesta,
  • urejate datoteki .htaccess in .robots.txt,
  • spletno stran povežete s svojimi socialnimi profili,
  • iz URL povezav izločite zapis /category,
  • spletno stran povežete z Google Search Console,
  • uvozite nastavitve drugih SEO vtičnikov za WordPress.

Kako namestiti vtičnik Yoast SEO?

Namestitev vtičnika je povsem enostavna, saj je Yoast SEO dostopen v repozitoriju brezplačnih WordPress vtičnikov. To pomeni, da ga lahko z le nekaj kliki namestite kar znotraj administracije svoje spletne strani. Če boste ob tem naleteli na težave, si preberite navodila za namestitev WordPress vtičnika.

Namestitev Yoast SEO

Ko boste vtičnik uspešno namestili, ga ne pozabite aktivirati. Zdaj pa si poglejmo, kako vtičnik nastaviti za kar najbolj učinkovito uporabo.

Napredna nastavitev vtičnika Yoast SEO

Napredne nastavitve so privzeto izklopljene, zato jih je najprej potrebno aktivirati. Kliknite na »Dashboard« in nato izberite tretji zavihek »Features«. Poiščite nastavitev »Advanced settings pages«, jo vključite in shranite spremembe.

Napredne nastavitve Yoast SEO

Opazili boste, da so se vam v levem stolpcu pojavile dodatne povezave oziroma nastavitve.

Naslovi in meta opisi

S klikom na »Titles & Metas« se vam bodo prikazale funkcionalnosti vtičnika Yoast SEO, ki omogočajo nastavitev naslovov in meta opisov. Prav tako boste za posamezne vrste strani lahko določili, ali naj bodo le-te indeksirane v iskalnikih ali ne.

V zavihku »General« lahko izberete znak, ki bo v naslovu strani ločeval ime strani od preostalega naslova  (npr. od naslova prispevka). Izbirate lahko med več kot 10 različnimi znaki.

Ločevalni znak

V drugem zavihku »Homepage« lahko določite naslov ter meta opis za vstopno stran spletišča. Naslov naj bo kratek in naj vsebuje najpomembnejše informacije, medtem ko naj bo opis dolg približno 150 znakov.

Naslov in meta opis vstopne strani

Tretji zavihek »Post Types« omogoča urejanje privzetih naslovov prispevkov, strani in predstavnostnih datotek. Prepričajte se, da pri nastavitvah za prispevke in strani uporabljate meta oznako »index«, saj v nasprotnem primeru Google vaših podstrani ne bo uvrstil v svoj spletni iskalnik. Na tej strani lahko tudi izberete, ali želite, da so v iskalniku prikazani tudi datumi objav.

Post Types nastavitve

Kot boste videli, je četrti zavihek »Taxonomies« podoben tretjemu. Tudi tu namreč urejate prej omenjene nastavitve, le da v tem primeru to počnete za kategorije, oznake in oblike.

Taxonomies nastavitve

Peti zavihek »Archives« omogoča nastavitev naslova in opisa za avtorske, arhivske in posebne strani. Priporočamo vam, da pri avtorskih in arhivskih straneh izberete možnost »noindex«, saj se bodo v iskalniku Google sicer pojavile podvojene vsebine.

Povezava s socialnimi omrežji

Vtičnik Yoast SEO omogoča preprosto povezavo spletnega mesta s socialnimi omrežji. S klikom na »Social« v levem meniju administracije boste videli, da lahko dodate povezave do svojih socialnih strani ter na ta način Googlu sporočite, katere so povezane z vašim spletiščem.

Povezava je možna z naslednjimi socialnimi omrežji: Facebook, Twitter, Instagram, LinedIn, MySpace, Pinterest, YouTube, Google+.

Povezava spletne strani s socialnimi profili

Najpomembnejša je zagotovo povezava z družbenim omrežjem Facebook. Kliknite na drugi zavihek »Facebook« in se prepričajte, da imate vključeno možnost »Open Graph«. Na ta način se bodo ob deljenju vaše spletne strani na Facebook omrežju izpisali želeni podatki.

Nastavitev Facebook Open Graph

Na omenjeni strani znotraj administracije lahko uredite fotografijo, naslov in opis za vstopno stran, medtem ko za posamezne vsebine to urejate kar znotraj posameznih strani in prispevkov.

Zemljevid spletnega mesta

Zemljevid spletnega mesta (ang. Sitemap) je pomemben element »on-site« optimizacije spletne strani, saj Googlu in ostalim iskalnikom pove, katere podstrani sestavljajo vaše celotno spletišče. Na ta način lahko indeksacija spletnega mesta poteka hitreje in učinkoviteje.

WordPress vtičnik Yoast SEO omogoča enostavno kreiranje zemljevida spletnega mesta, ki se privzeto nahaja na povezavi »www.vasadomena.si/sitemap_index.xml«.

V levem meniju kliknite na »XML Sitemaps« in se prepričajte, da je funkcionalnost vklopljena.

Zemljevid spletnega mesta

Preverite še preostale zavihke. Pod »User sitemap« je zemljevid avtorjev privzeto izklopljen. Priporočamo vam, da tako tudi ostane.

Zavihek »Post Types« omogoča uvrščanje prispevkov, strani in predstavnostnih datotek v zemljevid spletnega mesta. Omogočite prispevke in strani, predstavnostne datoteke lahko pustite izvzete.

Nastavitve zemljevida spletnega mesta (Post Types)

V zavihku »Excluded Posts« lahko iz zemljevida spletnega mesta izločite poljubne prispevke. To naredite tako, da v polje vpišete njihove ID številke.

Zadnji zavihek je »Taxonomies«, prek katerega lahko iz zemljevida spletnega mesta izvzamete kategorije, oznake in oblike. Po vsej verjetnosti boste želeli obdržati kategorije in oznake (če jih seveda uporabljate), medtem ko boste oblike morda želeli izvzeti.

Napredne nastavitve / Advanced

Do naprednih nastavitev vtičnika Yoast SEO pridete s klikom na povezavo »Advanced« v levem meniju. Tu lahko urejate »drobtine«, trajne povezave in RSS.

Napredne nastavitve

Drobtine (ang. Breadcrumbs) so povezave, ki pomagajo pri orientaciji na spletni strani, saj obiskovalcu povedo, kje točno se trenutno nahaja. Običajno so med menijem in naslovom prispevka, njihov izgleda pa je največkrat takšen: Domov >> Prispevki >> Yoast SEO. Prednost uporabe drobtin je še v tem, da se lokacija posamezne podstrani lahko prikaže tudi med iskalnimi zadetki v Googlu.

Funkcionalnost uporabe drobtin je privzeto izklopljena, saj je vse WordPress grafične predloge ne podpirajo.

V zavihku »Permalinks« je najpomembnejša prva nastavitev, ki omogoča izločitev zapisa »/category« iz spletnih povezav. Če pišete blog in uporabljate kategorije, ste v spletnih povezavah svojega spletišča zagotovo že kdaj opazili omenjeni angleški zapis. Vtičnik Yoast SEO vam omogoča, da ga elegantno izločite iz URL naslova.

Trajne povezave kategorij

Tehnologija RSS se v splošnem uporablja pri spletnih dnevnikih in novičarskih portalih. Namen uporabe RSS je izmenjava informacij o tem, kaj je na omenjenih spletnih mestih novega. Z uporabo Yoast SEO boste lahko v RSS opis dodali tudi povezavo do svojega spletnega mesta.

Če bo kdo z uporabo RSS tehnologije kopiral vsebino in jo objavil na svoji strani, bo kopiral tudi povezavo. Na ta način vas bo Google lažje prepoznal kot originalni vir vsebine.

Orodja

Znotraj funkcionalnosti »Tools« imate na voljo:

  • »Bulk editor« za hitro urejanje naslovov in meta opisov posameznih strani in prispevkov;
  • »File editor« za urejanje datotek robots.txt in .htaccess;
  • »Import and Export« za uvoz nastavitev v Yoast SEO iz drugih SEO vtičnikov oziroma za izvoz vanje.

Z uporabo datoteke robots.txt lahko posamezne dele spletnega mesta skrijete pred spletnimi pajki. O tem si lahko več preberete v prispevku »Kako posamezne WordPress strani ali prispevke skriti pred Googlom?«. Z urejanjem datoteke .htaccess pa lahko poskrbite za zaščito vsebin z geslom, blokado IP naslovov, začasne in stalne preusmeritve ipd.

Uporaba Yoast SEO ob dodajanju prispevkov

Po namestitvi in aktivaciji vtičnika Yoast SEO boste ob dodajanju prispevkov ali strani opazili, da se pod osnovnim oknom, v katerega vnesete vsebino, nahaja tudi okno s SEO nastavitvami. To vsebuje tri zavihke:

  • zavihek za optimizacijo vsebine (ang. Content optimization),
  • zavihek za deljenje vsebine prek socialnih medijev (ang. Social),
  • napredne nastavitve (ang. Advanced).

Prvi zavihek omogoča vnos naslova ter meta opisa. Prav tako lahko določite ključno besedo, na katero naj bi bila optimizirana posamezna vsebina – v našem primeru je to besedna zveza »Yoast SEO«. Vtičnik bo takoj opravil analizo in vam napisal, kaj ste uredili v skladu s smernicami uspešne »on-site« optimizacije in kaj bi še lahko izboljšali.

Vnos naslova in meta opisa

Analiza vsebine

Drugi zavihek je namenjen dodajanju »Open Graph« opisa, ki se prikaže na Facebook socialnem omrežju, ko kdo deli vašo vsebino. Dodate lahko tudi poljuben naslov ter prikazno sliko (optimalna velikost je 1200px x 630px). Če ste pri nastavitvah vtičnika Yoast SEO izbrali več socialnih omrežij, lahko na tem mestu urejate tudi opise za druga omrežja.

Tretji zavihek omogoča nastavitev meta oznak, ki spletnim iskalnikom dovoljujejo ali prepovedujejo indeksacijo posamezne vsebine. Z oznako »index« indeksacijo dovoljujete, medtem ko izbira »noindex« pomeni, da vaš prispevek ne bo prisoten med rezultati iskanja v spletnih iskalnikih.

Nastavitve meta robots oznak

Z oznako »follow« oziroma »nofollow« določite, ali naj spletni pajki sledijo povezavam, objavljenim na strani. Na tem mestu lahko določite tudi tako imenovano »canonical« povezavo, s katero označite, katera izmed različic enakih ali podobnih vsebin je primarna.

Primer: Če imate spletno trgovino, v kateri prodajate obutev, je morda določen izdelek na voljo v različnih barvah. Vsaka barva produkta ima svojo podstran, opisi pa so povsem enaki (razlika je le v barvi). V tem primeru pride do podvojenih vsebin, zato je smiselna uporaba »canonical« oznake, saj iskalnikom da vedeti, katero različico naj indeksira.

Je Yoast SEO vredno uporabljati?

Uporaba vtičnika Yoast SEO je definitivno priporočljiva. Gre za tehnično izjemno dovršen vtičnik, ki nam omogoča, da učinkovito poskrbimo za »on-site« optimizacijo naše spletne strani. Zgolj namestitev vtičnika seveda ni dovolj, predvsem je potrebno opremljanje prispevkov in strani z naslovi in meta opisi ter kreiranje ustreznega zemljevida spletnega mesta, ki ga nato dodamo v Google Search Console. To je Googlovo orodje za skrbnike spletnih mest, ki ga lahko preprosto povežemo z vtičnikom Yoast SEO.

Povezava Yoast SEO z Google Search Console

Se vam po prebranem prispevku uporaba vtičnika zdi zapletena? Brez skrbi! Prepričani smo, da boste funkcije Yoast SEO zelo kmalu poznali do potankosti in da se boste le še spraševali, zakaj vtičnika za optimizacijo spletne strani niste pričeli uporabljati že prej.

Če se bo pojavilo kakšno vprašanje, pa veste, kaj storiti. Komentirajte prispevek in z veseljem vam bomo pomagali.

Yoast SEO
5 (100%) 5 votes

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Komentiranje prispevka

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja